Typ sondy: RS41
HW: R0920490
Frekvencia: 401.1 MHz
Miesto vypustenia: Praha (WMOID:11520)
Dátum a časvypustenia: 28.9.2019 1:15
Dátum a čas nálezu: 28.9.2019 7:01
Posledné súradnice LAT LON: 50.121643 16.248628 ALT: 362m
Súradnice nájdenia LAT LON: 50.121643 16.248628 mapy.cz
V pořadí 2. sonda za 24 hodin měla podle predikce dopadnout až u Rokytnice v Orl. Horách, naštěstí tak daleko nedoletěla a skončila mezi Kostelcem n. Orl. a Doudlebami n. Orl kousek od polní cesty. Sice sem si nastavil budíka na 2:45 abych byl na místě dopadu co nejdřív, ale úspěšně se mě ho podařilo zaspat. Vzbudil sem se až v 6 ráno a hned zkontroloval kam sonda dopadla. Místo dopadu ideální, na radiosondy.info žádný záznam že by byl někdo rychlejší, tak sem hned vyrazil. Na benzině rychlá ranní káva a rychle do Kostlivce pro sondu. Celou dobu sem měl na sedačce zaplé rádio, ale sonda se stále neozývala. Až asi 550m od posledních souřadnic se začal nesměle otevírat squelch a za dalších pár metrů už sonda z vesela vyhrávala. Ještě že sem si do auta naložil filcáky. Sonda dopadla na čerstvě zorané pole a navíc večer trochu pršelo. Během chvíle sem byl hned o 10cm vyšší. Z balónu tentokrát zbylo rovných 650g.K sondě sem to vzal přes Kostelec, podle panorama na mapy.cz Tam nebyl zákaz vjezdu, od Doudleb a Tutlek tam byl. Domů sem to vzal přes Doudleby pravděpodobně naposled protože na jaře by se tam měl začít stavět obchvat Doudleb
28.9.2019 - R0920490 - Praha - 00UTC
- flegi
- Krmič / Lovič
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 10. Decembra 2017, 17:55
- Bydlisko: Rychnov nad Kněžnou
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2031
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 28.9.2019 - R0920490 - Praha - 00UTC
Za prvé gratulace ke štěstí, že to padá tak blízko, ale i k úspěšným lovům. V takových "jednoznačných" případech moc držím palce a na netu hledám maximum informací z oblasti dopadu.
Po mém raním upozornění se brzy na Chatu objevila i zpráva, že se vyráží. Po chvíli značka poslední pozice sondy zezelenala a dokonce bylo možné sledovat autíčko při návratu domů.
Po mém raním upozornění se brzy na Chatu objevila i zpráva, že se vyráží. Po chvíli značka poslední pozice sondy zezelenala a dokonce bylo možné sledovat autíčko při návratu domů.
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2031
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 28.9.2019 - R0920490 - Praha - 00UTC
U této sondy byla ještě jedna zvláštnost.
Systém MW41 při aktivaci, naladění a kontrole odchylek měření čidel v RI41 důkladně prověřuje použitelnost sondy.
Na rozdíl od předešlého systému MW31 (DigiCORA III) s SPS220, kde bylo možné tuto proceduru přeskočit, editovat referenční hodnoty, u MW41 jsou jen 2 možnosti.
Buď je vše O.K., nebo je sonda nepoužitelná, bez jakékoliv jiné možnosti. Zatím víme, že je možné ignorovat červené blikání LEDky sondy, pokud to signalizuje jen
malou výdrž baterie, když je už sonda osazena bateriemi novými. Sice je to jen psychologický účinek, ale regulérně vypouštět balon s červeně blikající sondou, když vždy
jindy sonda svítí zeleně a signalizuje, že je vše v pořádku, i GPS je zasynchronizovaná, ale klidu to nepřidá. Zatím takové varování byla jen "poplašná" zpráva.
Tato sonda nebyla první, která hned z počátku, po vložení do "lůžka" RI41, přešla se zeleného blikání hned do červeného a zobrazila se hláška o chybě vlhkostního čidla
asi 12 milionů %! Sondážník na to zatím reagoval správně a prostě přípravu takové sondy přerušil a vzal si jinou. Každou vyřazenou sondu ještě kontroluji a do protokolu
zapisuji i popis závady, pro případné pozdější jednání s OMNIPOLem/Vaisalou. U chyby tohoto typu jsem zkoušel pokračovat dále, ignorovat výstrahy. Systém pokračoval
oknem ladění na naší provozní frekvenci. Po té se bez problému zkontrolovalo teplotní čidlo a zapnulo tříminutové vyhřívání čidla vlhkosti na 150°C. Následuje minutové
ochlazování a při přepnutí na segment U check sonda přejde z červeného blikání na zelené a výstraha o U čidle zmizí. Po chvilce se objeví reálná vlhkostní odchylka a
když se vejde do hodnoty 2%, znamená to, že je vše v pořádku a sondu je možné použít. Výsledek testu se ještě zapíše do paměti sondy a tu je možné na povel vyndat
a u nás vystavit ven na kontrolu synchronizace s GPS.
Takhle to proběhlo i včera ráno a "opravená" sonda byla bez problémů použita o dnešní půlnoci, protože se "závada" již neopakovala.
K ilustracím asi není co dodávat....., snad jen to, že "nic není dokonalé".
Systém MW41 při aktivaci, naladění a kontrole odchylek měření čidel v RI41 důkladně prověřuje použitelnost sondy.
Na rozdíl od předešlého systému MW31 (DigiCORA III) s SPS220, kde bylo možné tuto proceduru přeskočit, editovat referenční hodnoty, u MW41 jsou jen 2 možnosti.
Buď je vše O.K., nebo je sonda nepoužitelná, bez jakékoliv jiné možnosti. Zatím víme, že je možné ignorovat červené blikání LEDky sondy, pokud to signalizuje jen
malou výdrž baterie, když je už sonda osazena bateriemi novými. Sice je to jen psychologický účinek, ale regulérně vypouštět balon s červeně blikající sondou, když vždy
jindy sonda svítí zeleně a signalizuje, že je vše v pořádku, i GPS je zasynchronizovaná, ale klidu to nepřidá. Zatím takové varování byla jen "poplašná" zpráva.
Tato sonda nebyla první, která hned z počátku, po vložení do "lůžka" RI41, přešla se zeleného blikání hned do červeného a zobrazila se hláška o chybě vlhkostního čidla
asi 12 milionů %! Sondážník na to zatím reagoval správně a prostě přípravu takové sondy přerušil a vzal si jinou. Každou vyřazenou sondu ještě kontroluji a do protokolu
zapisuji i popis závady, pro případné pozdější jednání s OMNIPOLem/Vaisalou. U chyby tohoto typu jsem zkoušel pokračovat dále, ignorovat výstrahy. Systém pokračoval
oknem ladění na naší provozní frekvenci. Po té se bez problému zkontrolovalo teplotní čidlo a zapnulo tříminutové vyhřívání čidla vlhkosti na 150°C. Následuje minutové
ochlazování a při přepnutí na segment U check sonda přejde z červeného blikání na zelené a výstraha o U čidle zmizí. Po chvilce se objeví reálná vlhkostní odchylka a
když se vejde do hodnoty 2%, znamená to, že je vše v pořádku a sondu je možné použít. Výsledek testu se ještě zapíše do paměti sondy a tu je možné na povel vyndat
a u nás vystavit ven na kontrolu synchronizace s GPS.
Takhle to proběhlo i včera ráno a "opravená" sonda byla bez problémů použita o dnešní půlnoci, protože se "závada" již neopakovala.
K ilustracím asi není co dodávat....., snad jen to, že "nic není dokonalé".
- flegi
- Krmič / Lovič
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 10. Decembra 2017, 17:55
- Bydlisko: Rychnov nad Kněžnou
Re: 28.9.2019 - R0920490 - Praha - 00UTC
Ještě sem na autokameře vyhrabal jednu zajímavot. Jelikož v okolí je několik muničáků (v Tyníšti n. Orl. největší aktivní v ČR - 484ha), v Dobrušce Topografák, ... tak není problém na silnicích v okolí potkat vojenskou techniku, ale vždy to byly maximálně Tatry, Obojživelné obrněné vozidlo BRDM-2 sem potkal na silnici poprvé
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2031
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 28.9.2019 - R0920490 - Praha - 00UTC
Jedno obrněné vozidlo a ještě má k dispozici svůj jeden pruh, to je v pohodě. Když se ale na dálnici potkáš s celou americkou obrněnou kolonou, kdy ostatní řidiči zírají a "kochají se jako pan doktor z jednoho filmu", to je potom kalamita.
- flegi
- Krmič / Lovič
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 10. Decembra 2017, 17:55
- Bydlisko: Rychnov nad Kněžnou
Re: 28.9.2019 - R0920490 - Praha - 00UTC
Jako sondecar pro 2IT by bylo ideální, vana u toho prorazit nejde, když to otočíš na střechu stačí sehnat traktor a dá se pokračovat dál. Já bych potřeboval BVP, to nemá pneumatiky viz: http://forum.radiosonda.sk/viewtopic.ph ... 802#p11802