Typ sondy: RS41-SG O3
HW: T2920363
Frekvencia: 401.1 MHz
Miesto vypustenia: Praha (WMOID:11520)
Dátum a čas vypustenia: 30.3.2022 12:56
Dátum a čas nálezu: 30.3.2022 16:00
Posledné súradnice LAT LON: 49.502403 16.748666 ALT: 724m
Súradnice nájdenia LAT LON: 49.502403 16.748666 Google maps Mapy.cz Turistická
Že sonda poletí naším směrem to jsem šekal, ale že dopadne tak blízko to fakt ne. Naštěstí nějaká zpřízněná duše na ČHMU zavázal šňůrky od padáku do hrdla balónu a sonda musela dopadnout kousek od nás. Děkujeme všem zúčastněným .
30.3.2022 - T2920363 - 6A39902 - Praha - 12UTC
-
- Krmič / Lovič
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 3. Apríla 2021, 21:30
- Bydlisko: Sasina
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2028
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 30.3.2022 - T2920363 - 6A39902 - Praha - 12UTC
Moc díky za snahu a hlavně za LOG s obrázkem detailu příčiny nefunkčního padáku.
- OK1HGA
- Krmič / Lovič
- Príspevky: 530
- Dátum registrácie: 1. Marca 2014, 11:17
- Bydlisko: Česká Třebová
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2028
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 30.3.2022 - T2920363 - 6A39902 - Praha - 12UTC
Samozřejmě, že ne. I když už pouští balony na Libuši přes 40 let, stále jsou důvody se vzdělávat, vychovávat a inspirovat se zkušenostmi jiných.
Je také pravdou, že začínal v roce 1978 se zkušeným kolegou, převzal jeho tehdejší metodiku a i když se mnohé technologie a HW zásadně změnily, jede jako jediný, při vázání balonu, pořád po staru.
Na druhé straně tento případ je skutečnou výjimkou a takhle skřípnuté padákové šňůry v hrdle balonu jsme snad ještě nikdy neviděli. Určitě to ale nebyl zlý úmysl.
Je to tak trochu důsledek u nás nejúspěšnější metodiky použití padáku u ozonu, kde to riziko sesednutí částí padáku do hrdla, před jeho uvázáním, zkrátka existuje.
Je to už letošní sedmý případ nesprávné funkce padáku a více (4) jich měl kolega, kterému nemůžeme nic konkrétního vyčítat a metodiku používá zcela standardní, doporučenou.
Závěr je tedy takový, že zkrátka se občas nezadaří, ale to se možná stává procentuálně častěji i na jiných stanicích, včetně automatek, které také umísťují padáčky do balonů.
Je také pravdou, že začínal v roce 1978 se zkušeným kolegou, převzal jeho tehdejší metodiku a i když se mnohé technologie a HW zásadně změnily, jede jako jediný, při vázání balonu, pořád po staru.
Na druhé straně tento případ je skutečnou výjimkou a takhle skřípnuté padákové šňůry v hrdle balonu jsme snad ještě nikdy neviděli. Určitě to ale nebyl zlý úmysl.
Je to tak trochu důsledek u nás nejúspěšnější metodiky použití padáku u ozonu, kde to riziko sesednutí částí padáku do hrdla, před jeho uvázáním, zkrátka existuje.
Je to už letošní sedmý případ nesprávné funkce padáku a více (4) jich měl kolega, kterému nemůžeme nic konkrétního vyčítat a metodiku používá zcela standardní, doporučenou.
Závěr je tedy takový, že zkrátka se občas nezadaří, ale to se možná stává procentuálně častěji i na jiných stanicích, včetně automatek, které také umísťují padáčky do balonů.
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 10. Januára 2017, 14:41
- Bydlisko: Regensburg
Re: 30.3.2022 - T2920363 - 6A39902 - Praha - 12UTC
To se často stávalo na DWD v Německu na ručních stanicích (pouze Lindenberg), které používají vnitřní padáky. Působí gravitací dolů a operátor zvenku nevidí, zda jsou padákové šňůry zavázané.
73 de Robby