3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
- flegi
- Krmič / Lovič
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 10. Decembra 2017, 17:55
- Bydlisko: Rychnov nad Kněžnou
3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Typ sondy: RS92-SGP O3
HW: N0843180 + O3 6A32732
Frekvencia: 401.1 MHz
Miesto vypustenia: Praha (WMOID:11520)
Dátum a časvypustenia: 3.4.2019 13:15
Dátum a čas nálezu: 3.4.2019 19:02
Posledné súradnice LAT LON: 50.650827 15.798147 ALT: 893m
Súradnice nájdenia LAT LON: 50.648376 15.797406 mapy.cz
Predikce na tuto ozónovku se už pár dní dopředu pohybovala kolem Jaroměře a postupně se posouvala směrem na sever k Trutnovu jak se blížil den D. Některé modely dokonce předpovídaly dopad těsně za hranicí v Polsku. V úterý navečer sem zavolal Rongicovi jestli ví že mu tam přistane ozónovka. Zatím nevěděl jestli mu v práci dopadne volno, takže jsme se předběžně domluvili že si dáme vědět a případně bych vyrazil taky. V den D sem musel ještě jako na potvoru něco zařídit, takže sem nevyrazil v plánovaných 14 hodin, ale těsně před 15.h. Cesta ale docela ubýhala a podařilo se dohnat část skluzu. Asi 10km před Trutnovem sem na Kryu zkontroloval kam má sonda namířeno, bylo jasné že dopadne v okolí Svobody nad Úpou. Po příjezdu sem jen zkontroloval kam sonda dopadla, a v mapě našel místo na parkování. Moc nadšený sem ale nebyl, na 1200m převýšení 175m. Z auta sem si vzal akorát laminátový prut a směrovku a vyrazil sem vzhůru do kopce. Cestou sem Zavolal Rongicovi, domluvili jsme se že obhlédnu situaci a on případně přijede za mnou. Po nalezení sondy jsem zajásal, vysela asi v 7m, ale než sem vysunul prut tak fouklo a padák sondu vytáhnul do 12m. Akorát sem zavolal Pazarovi že sonda lokalizována a čerpadlo vrčí jak o závod. Pak se ozval Rongic že bohužel původně plánovaný 4WD sondecar nedopadnul ale že se pokusí do svého auta naložit improvizoaný sondekiller v podobě 3m plastových trubek s hrdlem a dorazí. Než sem došel zpět ke svému autu, tak mě volal že se mu trubky do auta nevejdou, takže sem se pro něj otočil do Trutnova, trubky jsme naložili do Mondea a vyrazili zpět. Naštěstí nedaleko sondy vedla vcelku použitelná lesní cesta, takže druhý pokus nebyla taková pěší turistika. Trubkový sondekiller se moc neosvědčil, takže sem z auta přinesl prověřený 10-ti metrový Al stožár. Na místě jsme na něj přivázali 5m laminátu a na konec očko z drátu. Nakonec nebylo potřeba ani celých 15m, sonda byla asi ve 12 metrech. První pokus s drátem byl ale neúspěšný, takže následoval pokus č.2 s háčkem z gumicuku. Po chvíli se podařilo zachytit jednu ze čtyř šňůrek mezi boxem a karabinou a sondu začít stahovat dolů. Nejdřív to šlo jako po másle ale posledních 7m už se sondě dolů moc nechtělo. Rongic zatím připravil jednu 3m trubku s hákem ze závitovky na konci a sondu zachytil a začal tahat dolů. S vypětím sil se ji podařilo stáhnot tak aby šla chytit. Pokoušela se Rongicovi provázky uřezat prsty, ale po chvíli zápolení se ozvala rána a sonda ležela i s Rongicem na zemi. Po chvíli jsme si všimli na boxu něčeho modrého zapíchlého ve víku. Po vydloubání se z toho vyklubal kus plastové karabiny která nakonec praskla a sonda spadla. Cestou zpět k autu jsme ještě zkontrolovali padák, ale odvíječ se zamotal ve špičce odhadem 30m smrku a padák se jenom občas nafouknul a pak zase spadnul. Takže až po nějaké budoucí vychřici poletí do Polska smrk na žlutozeleném padáku, tak víme odkud je
Následovala zastávka na doplnění kofeinu a každý jsme vyrazili k domovu.
Ještě doplním že baterky jsme hned po sundání odpojily, žárovička na vodou aktivované baterce už ani nežhnula, ale čerpadlo na 9V baterky vesele běželo dál. Vodní baterka má na prázdno cca 4V a po připojení 24V/5W žárovičky napětí kleslo na 0,17V. 9V baterky na tom byly o poznání lépe, na prázdno měli 17,8V (8,9V 1.i 2.), po připojení žárovky 16,6V (1: 7,9V 2: 8,3V) Po připojení čerpadla bylo napětí 17,1V a obě baterky měli shodné napětí 8,55V.
HW: N0843180 + O3 6A32732
Frekvencia: 401.1 MHz
Miesto vypustenia: Praha (WMOID:11520)
Dátum a časvypustenia: 3.4.2019 13:15
Dátum a čas nálezu: 3.4.2019 19:02
Posledné súradnice LAT LON: 50.650827 15.798147 ALT: 893m
Súradnice nájdenia LAT LON: 50.648376 15.797406 mapy.cz
Predikce na tuto ozónovku se už pár dní dopředu pohybovala kolem Jaroměře a postupně se posouvala směrem na sever k Trutnovu jak se blížil den D. Některé modely dokonce předpovídaly dopad těsně za hranicí v Polsku. V úterý navečer sem zavolal Rongicovi jestli ví že mu tam přistane ozónovka. Zatím nevěděl jestli mu v práci dopadne volno, takže jsme se předběžně domluvili že si dáme vědět a případně bych vyrazil taky. V den D sem musel ještě jako na potvoru něco zařídit, takže sem nevyrazil v plánovaných 14 hodin, ale těsně před 15.h. Cesta ale docela ubýhala a podařilo se dohnat část skluzu. Asi 10km před Trutnovem sem na Kryu zkontroloval kam má sonda namířeno, bylo jasné že dopadne v okolí Svobody nad Úpou. Po příjezdu sem jen zkontroloval kam sonda dopadla, a v mapě našel místo na parkování. Moc nadšený sem ale nebyl, na 1200m převýšení 175m. Z auta sem si vzal akorát laminátový prut a směrovku a vyrazil sem vzhůru do kopce. Cestou sem Zavolal Rongicovi, domluvili jsme se že obhlédnu situaci a on případně přijede za mnou. Po nalezení sondy jsem zajásal, vysela asi v 7m, ale než sem vysunul prut tak fouklo a padák sondu vytáhnul do 12m. Akorát sem zavolal Pazarovi že sonda lokalizována a čerpadlo vrčí jak o závod. Pak se ozval Rongic že bohužel původně plánovaný 4WD sondecar nedopadnul ale že se pokusí do svého auta naložit improvizoaný sondekiller v podobě 3m plastových trubek s hrdlem a dorazí. Než sem došel zpět ke svému autu, tak mě volal že se mu trubky do auta nevejdou, takže sem se pro něj otočil do Trutnova, trubky jsme naložili do Mondea a vyrazili zpět. Naštěstí nedaleko sondy vedla vcelku použitelná lesní cesta, takže druhý pokus nebyla taková pěší turistika. Trubkový sondekiller se moc neosvědčil, takže sem z auta přinesl prověřený 10-ti metrový Al stožár. Na místě jsme na něj přivázali 5m laminátu a na konec očko z drátu. Nakonec nebylo potřeba ani celých 15m, sonda byla asi ve 12 metrech. První pokus s drátem byl ale neúspěšný, takže následoval pokus č.2 s háčkem z gumicuku. Po chvíli se podařilo zachytit jednu ze čtyř šňůrek mezi boxem a karabinou a sondu začít stahovat dolů. Nejdřív to šlo jako po másle ale posledních 7m už se sondě dolů moc nechtělo. Rongic zatím připravil jednu 3m trubku s hákem ze závitovky na konci a sondu zachytil a začal tahat dolů. S vypětím sil se ji podařilo stáhnot tak aby šla chytit. Pokoušela se Rongicovi provázky uřezat prsty, ale po chvíli zápolení se ozvala rána a sonda ležela i s Rongicem na zemi. Po chvíli jsme si všimli na boxu něčeho modrého zapíchlého ve víku. Po vydloubání se z toho vyklubal kus plastové karabiny která nakonec praskla a sonda spadla. Cestou zpět k autu jsme ještě zkontrolovali padák, ale odvíječ se zamotal ve špičce odhadem 30m smrku a padák se jenom občas nafouknul a pak zase spadnul. Takže až po nějaké budoucí vychřici poletí do Polska smrk na žlutozeleném padáku, tak víme odkud je
Následovala zastávka na doplnění kofeinu a každý jsme vyrazili k domovu.
Ještě doplním že baterky jsme hned po sundání odpojily, žárovička na vodou aktivované baterce už ani nežhnula, ale čerpadlo na 9V baterky vesele běželo dál. Vodní baterka má na prázdno cca 4V a po připojení 24V/5W žárovičky napětí kleslo na 0,17V. 9V baterky na tom byly o poznání lépe, na prázdno měli 17,8V (8,9V 1.i 2.), po připojení žárovky 16,6V (1: 7,9V 2: 8,3V) Po připojení čerpadla bylo napětí 17,1V a obě baterky měli shodné napětí 8,55V.
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Díky za snahu a podrobný popis. Pokud ještě nebude LOG doplněn nějakou fotodokumentací, či jiným obrazovým materiálem, rád bych to udělal za nálezce, mám toho dost a podle mne zajímavého.
- rongic
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 15. Decembra 2013, 21:22
- Bydlisko: Trutnov, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Flegi již vše napsal, tak vložím alespoň fotografie
A jedno krátké video
A jedno krátké video
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Fotodokumentace byla doplněna, ale nebylo by škoda k ní nepřidat něco z doby, která nalezení a sundání předcházela?
.
.
- Prílohy
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 10. Januára 2017, 14:41
- Bydlisko: Regensburg
Re: 3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Jaká je funkce žárovky? Sondy létají pouze během dne. Je to jen pro použití starých vodních baterií?
73 de Robby
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Začali jsme pochybovat o výdrži nálevných baterií pro motor pumpy. Tak jsme je nahradili modulem pro O3 sestavu s RS41, kde je motor napájen 2 x 9V lithiovou baterií. Ty ale neprodukují teplo, jako ty nálevné při své elektrochemické reakci. Nálevné motorové baterie by nám stejně po letošní kampani zbyly, od roku 2020 budeme měřit jen sestavami s RS41 a příslušným interface, kde je option i další lithiová 9 V baterie pro automatické temperování vnitřního prostoru O3 boxu. Pro udržení teplotní situace v požadovaných mezích jsme pro ohřev opět použili už nepotřebné nálevné hořčíkové baterie a aby produkovaly podobné teplo, jako při zatížení motorkem pumpy, uměle jsme je zatížili žárovkou 24 V 5 W, která má odběr proudu cca 80 mA, tedy jako motor. Svítivost žárovky je jen vedlejší produkt.
Doufám Robby, že i odpověď v češtině je pro Tebe postačující......
Doufám Robby, že i odpověď v češtině je pro Tebe postačující......
- Prílohy
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 10. Januára 2017, 14:41
- Bydlisko: Regensburg
Re: 3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Díky za informaci. Všechno to pochopilo.
73 de Robby
- 1tec
- Lovič
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 14. Marca 2018, 06:59
- Bydlisko: Liberec -Rochlice
Re: 3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Kdyz to toci motorem na 18V proc ty baterky nejsou mezi sebou spojeny uz na baterii? Zbytecny dva draty a konektor...
A nalevna ma 2x 12.3V .... netoci to tedy pomaleji?
A nalevna ma 2x 12.3V .... netoci to tedy pomaleji?
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Motorek od pumpy O3 se točí při daleko menším napětí baterie. Součástí motorku je totiž i integrovaný stabilizátor napětí/otáček, aby byl výkon pumpy při všech tlacích a teplotách víceméně konstantní.
Nálevná baterie má naprázdno po aktivaci něco přes 16V a časem by se to napětí zvyšovalo. Ale zatížení motorkem snižuje provozní napětí na cca 12V. Baterka je jen jedna, čili žádných 2 x 12.3 V se nekoná.
Pouzdro na lithiové baterie 2 x 9V je univerzální a někdy se využívá jen jedna z baterek, čili část elektroniky je napájena jen 9 V a je to jednodušší, než ze společných 18 V to zase srážet na 9 V.
Nálevná baterie má naprázdno po aktivaci něco přes 16V a časem by se to napětí zvyšovalo. Ale zatížení motorkem snižuje provozní napětí na cca 12V. Baterka je jen jedna, čili žádných 2 x 12.3 V se nekoná.
Pouzdro na lithiové baterie 2 x 9V je univerzální a někdy se využívá jen jedna z baterek, čili část elektroniky je napájena jen 9 V a je to jednodušší, než ze společných 18 V to zase srážet na 9 V.
- 1tec
- Lovič
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 14. Marca 2018, 06:59
- Bydlisko: Liberec -Rochlice
Re: 3.4.2019 - N0843180 - Praha - 12UTC + O3 6A32732
Dekuji za blizssi "vydratovani" O3...
9V paralelene a bude drncet dva dni, hi.
9V paralelene a bude drncet dva dni, hi.