24-04-2012 18U Wien 404,20 G2953219 SGPD
Sled: JN88OE, GM360 + DB408
Nalez: 24.a 26.6.2012, trosky najdene roztrusene po zeleznicnej trati, miesto dopadu N48.13992 E17.14831
Sonda pristala iba 2,5km od mojho bydliska, preto bolo povinnostou ist pre nu. Na miesto som prisiel za niekolko minut, ale sonda uz nehrala. V blizkosti poslednej odvysielanej polohy, pod zeleznicnym privadzacom, som nasiel padak so zvyskami balona a roztrhnutym silonom (na mapke bod #1), ale sondy nikde. Zdalo sa mi malo pravdepodobne, ze by niekto v tak kratkom case sondu nasiel a dokazal vypnut alebo sa dostatocne daleko vzdialit, ked som ju zretelne pocul asi kilometer pred cielom. Druha moznost bola, ze sonda pristala na zeleznicnej trati a zvysok zostavy preletel a pristal na zemi. Pri dalsej obhliadke som zistil, ze silon smeruje k zeleznici a po natiahnuti tam spolahlivo dociahne, preto dalsie patranie prebiehalo o poschodie vyssie.
Na mieste predpokladaneho dopadu som nasiel iba stitok s HW kodom (bod #2), o dalsich 70 metrov dalej (bod #3) boli rozhadzane najvacsie kusy: baterie, balancne nadrzky, vanicka a horny plastovy kryt elektroniky. Na zemi pod zeleznicou bolo zhora vidiet polystyrenovy obal baterii. Kvoli pokrocilemu casu a zlej viditelnosti som dalsie patranie odlozil. O dva dni neskor, za denneho svetla, som nasiel plastovu krytku konektora (4), 35 metrov od hlavnych trosiek elektroniku sondy (5) a o dalsich 200 metrov dalej polystyrenovu izolaciu medzi elektronikou a bateriami (6). Cestou spat som este nahodou zbadal vylomeny drotik GPS anteny (7).
Co sa nenaslo: Obal elektroniky zo sedeho plastu s uchytom sondy, pasik snimacov a niekolko drobnych plastovych ulomkov.
Predpokladam, ze kratko po dopade sondu zachytila lokomotiva a vliekla ju po trati. Pocetne narazy oslabili konstrukciu a ta sa zacala rozpadavat. Najskor odpadli krehke plastove vycnelky, neskor povolil uchyt baterii a nakoniec aj sedy obal, z ktoreho vypadla doska s elektronikou. Ako posledny odpadol tenky polystyren, ktory bol zrejme dlhsie vleceny po kolajnici (viditelne mechanicke stopy). Nenajdeny sedy plast - po odpadnuti ostatkov znacne odlahceny - ostal zrejme zaveseny (alebo inak spriahnuty) na rusni.
Detaily vo fotoprilohe. Jednotlive miesta nalezov su ocislovane chronologicky. Cislovanie najdenych dielov a cislovanie fotografii zodpoveda miestu najdenia (diel cislo 3 bol najdeny na mieste #3, objavene ako tretie v poradi)
24.6.2012 18Z G2953219 W
- Peter
- Lovič
- Príspevky: 398
- Dátum registrácie: 27. Októbra 2011, 14:26
- Bydlisko: Bratislava-Ruzinov
24.6.2012 18Z G2953219 W
- Prílohy
Naposledy upravil/-a Peter v 11. Júla 2012, 22:23, upravené celkom 2 krát.
- Peter
- Lovič
- Príspevky: 398
- Dátum registrácie: 27. Októbra 2011, 14:26
- Bydlisko: Bratislava-Ruzinov
Re: 24.6.2012 18Z G2953219 W
Prilohy - bonus.
Naposledy upravil/-a Peter v 11. Júla 2012, 22:27, upravené celkom 1 krát.
- Dano_OM1ATS
- Príspevky: 211
- Dátum registrácie: 26. Októbra 2011, 22:17
- Bydlisko: Bratislava
Re: 24.6.2012 18U G2953219 W
Peter perfektne a do detailu spracovane ! A najviac sa mi paci "pokus o rekonstrukciu", dalsia kuriozita do zbierky.
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2029
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 24.6.2012 18U G2953219 W
Nádherná prácička, perfektní fotodokumentace a forenzní věda.