Typ sondy:RS92-SGPL + O3
HW:K2814146
Frekvencia:403.8Mhz
Miesto vypustenia:Praha
Dátum a čas vypustenia:9.1.2015 12UT
Dátum a čas nálezu:9.1.2015 16:05UT
Miesto nájdenia: Chotín okres Komárno
Latitude:47.80653N
Longitude:18.21748
I keď podľa prediktora mala sonda spadnúť na západe Maďarska, priaznivé vetry a skutočnosť že z balóna zostal iba 30cm kúsok spolu s dobre otvoreným padákom spôsobilo, že si sonda vybrala najjužnejší kút slovenska. Keď som videl v sm že pádová rýchlosľ niekoľkokrát mala hodnotu 1.5m začal som veriľ že doplachtí až do môjho qth. Nakoniec my letela v 1,5km presne nad hlavou. Nízka oblačnosľ my znemožnila uvideť ju letiet. Spokojil som sa s tým, že nemôžem mať všetko pekné a dobré naraz.
Prízemný vietor fúkal od juhu a sonda pri zemi urobila 90° obrat na sever a pristála asi 300m od obce Chotín. Jej vyzdvihnutie bolo otázkou 15min. Na Pavlovom videu zo štartu som videl že sa z odvíjača odvimul len časť nite. Bolo to 7m. Zbytok je pekne uložený na odvíjači. Sondu som nechal zapnutú, aby som otestoval koľko vydrží.
O 16:30 sa zastavil kompresor, 19:10 sonda znížila výkon, ale telemetria fungovala ďalej. O 19:30 vypadla telemetria a nosné kmitočty ešte zostali do19:50. Posledný frame sondy bol 27634. Lítiovky sa pochlapili.
Ešte niekoľko údajov: váha RS92-SGPL 158g
RS92-SGPD 273g
Padák Praha nový 62,8g
Viedeň červený 94g
9.1.2015-K2814146-O3-Praha 12UT
- OM5KV
- Krmič
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 6. Apríla 2013, 08:40
- Bydlisko: Komárno Hadovce 2 94501 JN97BS
- Kontaktovať užívateľa:
- Pazar
- Lovič
- Príspevky: 2030
- Dátum registrácie: 16. Februára 2012, 07:42
- Bydlisko: Praha
Re: 9.1.2015-K2814146-O3-Praha 12UT
Pro nás jsou tyto popisné LOGy přínosem. Díky za něj.
Na prvním fotu je vidět, že již standardně pod několik prvních desítek závitů na odvíječi dáváme papírek, který zabraňuje zaříznutí šňůrky do ostatních závitů při prudkém startu.
V tomto termínu i to bylo málo? Když se odvíjení zastavilo po 7-i metrech, už s tím nic nezmůžeme. Ale snad je to jen příznak opravdu větrného počasí s prudkými nárazy.
Pro úplnost opět uvádím odkaz na zmíněné video : http://youtu.be/x78VinrwBBM
Dnes byla zvolena jiná metoda vypuštění ozonovky téměř "z chodu". I při použití již standardního přídavného papírku se odvíječ zasekl hned při startu. Podobně jako 6. ledna a také opětovně došlo po burstu k oddělení ozonovky od padáku a k opětovnému "bombardování" Rakouska. Video ze dnešního startu : http://youtu.be/-cMdIHaOJLQ
Možná je důsledkem krátké šňůrky to, že její délka představuje páku s větším rozkmitem, s intenzivnějším smýkáním o hranu zpomalovacího kolečka na odvíječi, neuplatní se pružnost celé délky závěsu a při šoku v okamžiku burstu se extrémně namáhaná šňůrka přetrhne.
Škoda, "utržená" ozonovka se dohledává podstatně hůře, spadne v tomto větrném počasí daleko od predikce a je velká pravděpodobnost, že tvrdý dopad vypne napájení sondy a nelze jí dohledat tradičními metodami. Jistě to Wolfganga zklamalo.
Ještě dnes zedituji graf rychlosti letošního padání v TESTu.
.
Na prvním fotu je vidět, že již standardně pod několik prvních desítek závitů na odvíječi dáváme papírek, který zabraňuje zaříznutí šňůrky do ostatních závitů při prudkém startu.
V tomto termínu i to bylo málo? Když se odvíjení zastavilo po 7-i metrech, už s tím nic nezmůžeme. Ale snad je to jen příznak opravdu větrného počasí s prudkými nárazy.
Pro úplnost opět uvádím odkaz na zmíněné video : http://youtu.be/x78VinrwBBM
Dnes byla zvolena jiná metoda vypuštění ozonovky téměř "z chodu". I při použití již standardního přídavného papírku se odvíječ zasekl hned při startu. Podobně jako 6. ledna a také opětovně došlo po burstu k oddělení ozonovky od padáku a k opětovnému "bombardování" Rakouska. Video ze dnešního startu : http://youtu.be/-cMdIHaOJLQ
Možná je důsledkem krátké šňůrky to, že její délka představuje páku s větším rozkmitem, s intenzivnějším smýkáním o hranu zpomalovacího kolečka na odvíječi, neuplatní se pružnost celé délky závěsu a při šoku v okamžiku burstu se extrémně namáhaná šňůrka přetrhne.
Škoda, "utržená" ozonovka se dohledává podstatně hůře, spadne v tomto větrném počasí daleko od predikce a je velká pravděpodobnost, že tvrdý dopad vypne napájení sondy a nelze jí dohledat tradičními metodami. Jistě to Wolfganga zklamalo.
Ještě dnes zedituji graf rychlosti letošního padání v TESTu.
.
- OE6PWE
- Krmič
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 3. Augusta 2013, 20:33
- Bydlisko: (AUT) Pirching am Traubenberg
Re: 9.1.2015-K2814146-O3-Praha 12UT
I am not disappointed. I have it.