22.11.2014 - 12U - K1833523 - Praha Libuš

GElog, príspevky do GElogu, nájdené sondy...
Napísať odpoveď
Užívateľov profilový obrázok
tetrix
Krmič
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 12. Decembra 2013, 17:41
Bydlisko: Praha Žižkov

22.11.2014 - 12U - K1833523 - Praha Libuš

Príspevok od užívateľa tetrix » 30. Novembra 2014, 22:00

IMG_20141122_144926_edit.jpg
Typ sondy : Vaisala RS92-SGPL
HW kód : K1833523
Frekvence : 403.8 MHz
Datum a čas vypuštění : 22.11.2014 12:15 SEČ
Místo vypuštění : Praha Libuš
Místo přistání : pole u jezdeckého výběhu na severu obce Petrovice (Štoky), N49.501437, E15.536283, 565m n.m.

Čas přistání : 13:14SEČ
Čas nálezu : 13:46SEČ
ge_mapa.jpg
přehledová mapka, S - nález sondy, T1268 - poslední dekódované souřadnice za letu Tetrix, Tground - dekódované souřadnice na zemi, K - poslední dekódované souřadnice Kožak
Pro tuto sondu jsem se vydal neplánovaně; jen tak před odjezdem na víkend do moravského sklípku jsem mrknul na predikci a překvapilo mě, že sonda má bombardovat již rozbombardovanou D1, tudíž bude po cestě. Kupodivu i čas přistání se shodoval s časem, kdy budeme projíždět kolem. Za jízdy byla tedy sonda poctivě z auta trackována, tedy cca od výšky 24km až do jejího dopadu. Před dopadem jsem zastavil na kopci na nedalekém dálničním odpočívadle, jelikož neustále na sondě vypadávala a blbla GPSka (nejen mě, jak je vidět v historii letu) a chtěl jsem mít souřadnice co nejníže vzhledem k tomu, že padala rychle cca 18m/s a hrozilo, že po přistání se již neozve. Jeli jsme také nakonec o něco později a sonda nám trochu uletěla.
Podle posledních dekódovaných souřadnic z výšky cca 700m nad terénem se zdálo, že dopadne do nebo kolem vesnice. Naštěstí hned u dálničního sjezdu 2,5km po silnici, takže zajížďka bude minimální a pokud počítám, že bychom kolem stejně jeli, tak je to v podstatě "papučovka". Ani za dálničním sjezdem na kopci však nebylo nic slyšet a mé obavy o mrtvolce začaly nabírat černějších kontur. I před samotnou vesnicí vysílačka stále mlčela... zamířil jsem tedy na první "parkoviště", když vtom se sonda ozvala. Zpočátku jen na drobný okamžik, ale po zastavení a vylezení z auta již hrála na pendrek obstojně. Dokonce se podařily zdekódovat podopadové souřadnice, takže jsme se vydali vcelku najisto. Neměl jsem s sebou žádnou směrovku, takže klasicky se dvěmi vysílačkami "na konektor". Prošli jsme prostor cca 100x100m od auta k souřadnicím, ale sondu stále ne a ne najít a ani jednoznačný směr. Bylo to docela svažité pole oseté čerstvou zelenou trávou, půda naštěstí tuhé konzistence, takže nedošlo k velkému zabahnění. Sedl jsem do auta a jedeme podle všesměrovky a úrovně v HDSDR lokalizovat směr metodou "kam to půjde než začne padat signál a pak zase zpátky a zastavit u nejsilnějšího". Tak už to mám nějak v oku a když S-metr atakoval +9, bylo jasné, že tady to někde bude skoro nadohled. Zaparkoval jsem auto na pozici 2. a vydali jsme se na zahradu/hřiště u nedaleké bytovky, kde byl nejsilnější signál. Přicházel od JV, ale byl to odraz od kopce, slábl, takže otočka a přímo za nosem a signálem až k sondě.
Dosedla jen kousek od jezdecké ohrady, kde se projížděla jezdkyně na koni, sondu asi nejspíš neviděla ani ona a ani kůň a ani my jsme nakonec nevzbudili při jejím ohledávání žádnou pozornost. Po nezbytné fotodokumentaci jsme úlovek sbalili a odnesli k autu ke smíšenému zboží a po chvíli odjeli za naším dnešním hlavním cílem.

Celkem najeto: +5km
IMG_20141122_145006_edit.jpg
Balónu zbylo minimum, proto byla naměřená vyšší dopadová rychlost
IMG_20141122_150301_edit.jpg
Úlovek je již v bezpečí na střeše u místního obchodu

Napísať odpoveď